Veel gestelde vragen

Veelal kunt u het antwoord vinden op deze internetsite, maar wij hebben hier een lijstje gemaakt van de meest voorkomende vragen.

1. Moet ik reserveren voor individuele deelname?

Maak gebruik van de reserveringsmodule op deze site. Daar kunt u zelf uw reservering in orde maken. U kunt natuurlijk ook telefonisch reserveren via 043 351 53 00. Voor individuele deelname is reserveren noodzakelijk voor de volgende boottochten:
1. Boottocht Luik
2. 4-Sluizentocht
3. Historische vaarroute door 't Bassin
4. Brunch Boottocht
5. Pannenkoekencruise
6. Saturday Night Dinner Cruise

In alle gevallen adviseren u echter wel tijdig uw tickets af te halen; heeft u een (internet) reservering, dan worden uw tickets bewaard tot 15 minuten voor afvaart. Dat wil zeggen dat u altijd de kaartjes een kwartier voor vertrektijd afgehaald moet hebben bij het ticket office bij de grote schoorstenen op de Maaspromenade, vlakbij de aanlegsteigers.
Voor de Rondvaart op de Maas (ook met grottenbezoek) kunt u voor individuele deelname niet vooraf reserveren. Wij adviseren u daarvoor tijdig uw kaartjes te kopen aan het ticket office.


2. Moet ik reserveren voor groeps deelname?

Groepen van meer dan 20 personen dienen altijd vooraf te reserveren voor alle lijndienstboottochten. Gebruik daarvoor de reserveringsmodule op de site of neem (voor speciale boottochten) contact op met de reserveringsafdeling 043-3515300 of met reserveringen@stiphout.nl  Voor grotere gezelschappen (ook met catering) en voor charterboottochten is het altijd beter persoonlijk contact op te nemen met de reserveringsafdeling.


3. Zijn de passagiersschepen aangepast en rolstoel toegankelijk?

2 van de 5 passagiersschepen zijn aangepast voor gehandicapten en rolstoelers. Deze schepen zijn gemakkelijk toegankelijk en beschikken bijvoorbeeld over een aangepast toilet. Het is wel belangrijk vooraf te informeren of op de datum en de boottocht van uw keuze een aangepast schip ingezet wordt. Meestal kunnen wij dat zo'n 10 dagen vooraf laten weten, maar in sommige gevallen echter pas enkele dagen.


4. Worden honden toegelaten aan boord?

Op alle boottochten mogen honden mee aan boord, mits aangelijnd. Echter tijdens de Saturday Night Dinner Cruise, Brunch Boottocht en Pannenkoekencruise worden geen honden toegelaten.


5. Is er een buffet aan boord?

Met andere woorden: wat schaft de kombuis? Tijdens de reguliere lijndiensten is het buffet geopend en zijn er dranken en kleine gerechten verkrijgbaar. Tijdens de "4 sluizentocht en de boottocht naar Luik" worden ook lunchgerechten geserveerd. Zie details op de pagina "uit de kombuis".


6. Zijn er groepskortingen?

Natuurlijk kunt u met uw gezelschap ook inschrijven voor één van de lijndienst boottochten, reservering daarvoor is altijd noodzakelijk. Op de boottochten 1, 2, 3, 3a, 3b, 3c en 4 worden voor gezelschappen kortingen verleend.
Vanaf 20 personen: 5%
Vanaf 100 personen: 10%
Op Saturday Night Dinner Cruise, Brunch-Boottocht en op de Pannenkoekencruise wordt geen korting verstrekt.